مسئله ی نعادل، اصل اکلندونابرابری های تغییراتی

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه به مطالعه ی جواب های مسئله ی تعادل می پردازیم. این پایان نامه در پنج فصل تدوین شده است. در فصل اول به بیان تعاریف مقدماتی پرداخته و در فصل دوم به معرفی مسئله ی تعادل و نسخه ی برداری اصل اکلند می پردازیم.در فصل سوم به بیان مسئله ی دوگان متناظر با مسئله ی تعمیم یافته ی تعادل پرداخته و در فصل چهارم به مطالعه ی شرایط کافی و یا لازم برای وجود جواب های مسئله ی تعادل می پردازیم. در فصل پنجم الگوی تعمیم یافته ی مسئله ی نابرابری تغییراتی مینتی و استامپاکیا را مورد توجه قرار می دهیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

اصل تغییراتی اکلند مجموعه مقدار

در این پایان نامه اصل تغییراتی اکلند برای بهینه سازی برداری با استفاده از متریک مجموعه مقدار، نگاشت اختلال یافته مجموعه مقدار و مفهوم کران داری مخروط مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین با معرفی ?- تابع ضعیف، اصل تغییراتی اکلند را برای نگاشت مجموعه مقدار f از فضای متریمک x به قضای برداری توپولوژیکی هاسدورف مرتب شده به وسیله ی مخروط محدب kبه دست می آوریم.

15 صفحه اول

اصل تغییراتی بروین-پریس و کاربردهای آن

یکی از موضوعات مهم در ریاضیات، بررسی اکسترمم برای توابع و همچنین اکسترمم سازی می باشد که کاربردهای مهمی در شاخه های متعدد علوم داشته و همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. از دیدگاه کاربردی یکی از مسایل مورد بحث در زمینه بدست آوردن یک جواب برای مسأله اکسترمم سازی مر باشد. تحقیق در عملیات، کنترل، معادلات دیفرانسیل و آنالیز از جمله شاخه های ریاضی هستند که این مسأله را مورد توجه قرار داده اند...

15 صفحه اول

اصل تغییراتی اکلند روی مجموعه های مرتب و فضاهای یکنواخت

هدف اصلی از این پایان نامه ارایه تعمیم هایی از اصل اکلند و نیز قضاهای عنصر مینیمال روی فضای متریک و یکنواخت است. تعاریف مقدماتی از تکواره ها و فضاهای یکنواخت اورده شده سپس نتایج هم ارز اصل تغییراتی اکلند گفته میشود سپس در فضای متریک کامل، قضیه عنصر مینیمال برای زیر مجموعه ای از مجموعه های حاصلضربی اورده شده است.

توصیف مجموعه های جواب مسئله های محدب و نامساوی تغییراتی

هدف از این پایان نامه مشخصه سازی مجموعه جواب یک مسئله محدب روی یک فضای برداری نرم دار است. البته اگر f در یک جواب بهینه مشتق پذیر گتو باشد. هم چنین نتیجه مانگاساریان را برای یک مسئله محدب پیوسته روی فضای باناخ بدون در نظر گرفتن ناتهی بودن نقاط درونی مجموعه جواب بیان خواهیم کرد. با استفاده از این نتیجه های کلی و بحث هایی در این مورد، مجموعه جواب یک مسئله نامساوی تغییراتی در مرحله ای از تابع مرحل...

15 صفحه اول

نگاهی به مسئله ی انتقال معنایی

در این مقاله سعی برآن است تا به مسئله ی انتقال معنی از واژه ای موجود در بافت زبانی به واژه ای خارج از بافت پرداخته شود. به این منظور مقاله ی حاضر در چند بخش تدوین شده است. در بخشهای نخست برخی مفاهیمی که هریک به شیوه ای با مسئله ی انتقال معنی شباهت دارند توصیف می گردد تا در نهایت به طریق سلبی اثبات گردید که پدیده ی انتقال معنی از دیگر روابط مفهومی متمایز است و شرایط وقوع ویژه ی خود را دارد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهرکرد - دانشکده علوم پایه

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023